۱۶:۲۹ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱

ضرورت به‌روزرسانی آمار‌های بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر آمار درست و دقیق باشد باز باید به‌روزرسانی شود چراکه در مدت زمان طولانی آمار درست قابل اتکا نیست.
ضرورت به‌روزرسانی آمار‌های بخش کشاورزی
کد خبر:۵۸۵۶

به گزارش اقتصاد معاصر؛ غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی گفت: اگر آمار درست و دقیق باشد باز باید به‌روزرسانی شود چراکه آمار درست هم در مدت زمان طولانی به ویژه آمار مرتبط با بخش کشاورزی قابل اتکا نیست.

 

وی افزود: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی این را لمس می‌کنیم که اگر آمار و اطلاعات دقیق و قابل اتکا نباشند، نمی‌توان برنامه‌ریزی صحیحی داشت و برای ماموریت‌های اصلی و اساسی از جمله امنیت غذایی و برنامه‌ریزی برای نسل‌های آینده مدیریت درستی انجام داد.  

 

نوری قزلجه ادامه داد: شعار و عمل دولت چهاردهم تاکید بر قانون‌گرایی و برنامه محوری و اتکا بر نظرات کارشناسی است و رئیس‌جمهوری هم بار‌ها به این موضوع تاکید کرده است.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بدون داشتن آمار و اطلاعات درست نمی‌توان برنامه ریزی دقیقی داشت، گفت: امروز این موضوع را در وزارت کشاورزی لمس می‌کنیم و دغدغه ما این است که شکاف‌ها را بپوشانیم چراکه نیاز به اطلاعات دقیق و درست درباره دام و طیور و ... داریم تا بتوانیم کمبود‌ها را پیش‌بینی و جبران و برای مازاد تولید برنامه‌ریزی کنیم.

 

نوری قزلجه با بیان اینکه امنیت غذایی و تأمین مواد غذایی مورد نیاز بازار مصرف یکی از تکلیف‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: اگر آمار قابل اتکا در دسترس نباشد، ما را از وظیفه‌مان نسبت به نسل آینده باز می‌دارد.

 

وزیر جهاد تاکید کرد: بناست منابع و توان خود را به سمتی ببریم تا بتوانیم با امکانات فنی که در دنیا وجود دارد و با کمک هوش مصنوعی آمار به‌روز داشته باشیم.

 

او با بیان اینکه یک دهه زمان جهت به‌روز کردن آمار برای بخش کشاورزی زمان طولانی است، افزود: اگر بخواهیم آمار ۳ سال قبل را امروز استفاده کنیم، قابل اتکا نیست چراکه برخی اعداد و آمار سالانه تغییر می‌کند.

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نیاز داریم آمار به‌روز و متصل به سیستم الکترونیکی در اختیار داشته باشیم که هر لحظه در دسترس باشد.

 

نوری قزلجه اضافه کرد: با توجه به اهمیت آمار، سعی شود در این فضا داده‌های درست استخراج شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات